dagar efter operation.

Kl. 21:31

Måndag:

Operation. Allt gick som smort. Emla-krämen hjälpte mitt nervösa huvud mot nålen i armen och de 5 tabletterna som jag fick svälja med typ en matsked vatten, till frukost, satte huvudet i någorlunda gungning. Fick välja om jag ville ha en donator-sena eller min egna i mitt friska ben, enkelt val. Donator<3
Jag drog ett konstigt skämt ur mitt nerknarkade huvud till narkosläkarna och jag somnade med de sista orden: "Heja ÖIS". Jag vaknade upp ur en rödblå-dröm. Frös som om jag varit ute i minus 30 grader i ett dygn - fick 4 täcken på mig och en fönsterplats i solen. Kom hem vid 17-tiden. Drog i mig lite medicin.

Tisdag:
Dåligt med sömn på natten, destu bättre i soffarn framför tvn på dagen. Åkte tillbaka till sjukhuset. Träffade sjukgymnasten. Fick stödstrumpa - (sjukt snygg!), och ett träningsprogram att göra 3-4ggr per dag. Har sett deverse asdåliga filmer, men även några bra. Sovit mycket. Ätit ett glas yoghurt, men annars bara vatten.

Onsdag:
Spydde 7 gånger mellan kl.02-06 - äckligast i slutet. Sov ingenting, mådde dåligt. Framåt eftermiddagen fick jag i mig ett litet glas vaniljyoghurt och lite ungspankaka. Fortfarande bara vatten, + nyponsoppa.

Torsdag - idag:
Sover fortfarande dåligt. Har för första gången varit lite rastlös. Åt 2 mackor med smör till frukost. Lite soppa till lunch. Varit ute för första gången, en timme, för att kolla när lillasyster spelade match - helt slut när jag kom hem, somnade.


Annars lever jag ett helt okej handikappat liv. Jag har börjat göra mina övningar, även om dom är svintråkiga. Jag kan känna av hungern ibland. Alla tabletter som drogade ner mig till koma-tillstånd förra gången, ligger på en bra nivå nu. Tabletterna håller fortfarande smärtan intakt och jag känner att jag lever.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0