Sallad o dill!

Kl. 20:24
I lördags drog vi söder ut, i förhoppningar om plusgrader och sol. Och visst, Danmark gjorde oss inte besvikna utan bjöd precis på detta.

Jag sov hos Rebecca och Markus hela helgen, jättemys, somvanligt. Vi gick upp vid 6 i lördags. Vad är de för tid att gå upp på en ledig dag egentligen?! Men så gott som uppe var vi och på Stena terminalen var vi 7:45. Väldigt onödigt långt innan båten gick, men ändå. Det vaknades ju ÖIS utomlands. Egentligen var det nog mest en till anledning till att träffas och dricka öl som vi åkte dit, men tja... varför inte slå två flugor i en smäll som det så vackert heter.

På båtresan gjorde jag och Rebe en skattjakt till våra fina vänner, en flaska sprit var priset. Vi skrev massa lappar och ledtrådar runt om i båten som dom skulle leta efter - skitkul! tyckte vi. Inte lika roligt, tyckte dom. Men vi nämde en flaska sprit och då var det i alla fall två kroppar som masade sig iväg.

Vi var även med i ett musikquiz som anordnades på båten. 7 stycken fick pris, 5 av dom var några av "oss" (öisare alltså). Så ja, goooooooodis till sällskapet, shalalalalaaaa. Lätt värdt och jag var uppe och hämtade priset tre ggr. Förstår fortfarande inte varför, men kul vart de!

För att inte nämna något ännu roligare: spelarna åkte med samma båt! Jag behöver väl antaligen inte nämna det, men Björn!!!! Han sa hej till mig på terminalen också, föresten. Knäsvag? Ja!

Väl i Danmark missade vi precis tåget som skulle ta oss til Hjörring, det gjorde oss kanske inte så mycket iom. att vi fick stanna en timme och dricka öl istället. Tåget gick en timme senare, och vi öisare fick en egen vagn. Helt klart asvärt!

Jag och Rebe sjung öven på danska "oh, röe. oh, blö". Fantastiskt bra text! På något konstigt sätt hamnade vi efter, förstår inte hur? Men vi och våra skallar slogs ihop och vi hittade planen ändå, på något mystiskt sätt...

Matchen var astråkigt. Björn var snygg. Christofer va coolio och jag lekte med öis sötaste 4åring. Han gillade ingen annan än "ett o sju" nummer 17 - Robin Jonsson alltså. Efter matchen fick han, Robins autograf och en bild med honom, blyg och stoltast i världen efteråt.
Jag glömde min väska vid planen, så Markus och Tilly fick springa tillbaka och hämta den. Haha. Det var faktiskt inte mitt fel! Jag hade gett min väska till Markus och sedan hade Markus gett den till någon som inte tagit med den. ELAKT! Men väskan låg fint och väntade så jag fick tilbaka den.

Även nu hamnade vi efter, fick gå asfort för att inte missa tåget...igen. Mitt knä låste sig 3ggr påvägen dit, men vi hann. Nu fick vi ingen egen vagn, men iom. att sången tog över så flyttade sig de som satt i "vår" vagn ganska fort på sig. Haha.

Vi kom tillbaka till Fredrikshavn där vi gick på krogen. Ps. jag har nu inte ätit något på hela dagen och klockan är typ 18. Jääättekonstigt för att vara mig, men öl och andra alkoholhaltiga drycker höll mig vid liv, I guess.

Båten hem är väl ingen jätteupplevelse att lägga på minnet förutom att jag pratade med Björn, igen. Rekord! typ. Vi snackade lite om matchen, att den var dålig. Han bad om ursäkt. Jag sa att jag var besviken att dom inte spelat min låt på Radio ÖIS förra veckan och han svarade: nej, jag vet. jag såg att du hade skrivit det, men jag var ju inte där så kunde inte spela den. jag lovar att spela den nästa vecka *leende*(dvs. imorn!!!!).

För det första! : "jag såg att du hade skrivit det" <3
För det andra! : "jag lovar att spela den nästa vecka" OCH, glöm inte leendet. Snygg? Ja!

Tanken var skotten när vi kom hem. Vi var antingen för trötta eller för fulla, så alla åkte hem. Eller tja.. jag och Rebe köpte chips och äpplejuise på 7-eleven först.

Men helt klart en värd resa! Nu fick ni typ en novell av mig, men det kan inte hjälpas. ps. jag somnade direkt när jag lade mig i sängen. ps2. jag var inte det minsta bakis i söndags.


Resans bästa:
* oh yeah, duffman.
* sallad o dill
* christofer!
* mikkel mikkel
* gooodis till sällskapet
* "jag kommer inte upp"
* champange efter matchen
* vaaalter tooomaaz juuunior

Allra bäst : Skattjakten med en flaks sprit som pris.
ps. vi sa aldrig flaskans storlek ^^

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0