Kungligheter på en gata...

Kl. 18:25
Igår kom mamma hem vid tio i tre, hon slog sig ner i soffan där jag satt och kollade på Holland-Kamerun. Hon berättade något roligt som hänt på jobbet och frågade sedan undrande:

- Kollar du inte på bröllopet?

Jag höjde ena ögonbrynet och sa' - Vad tror du?

Då tog hon fjärrkontrollen, ändrade kanal och sa' - Men jag vill se på det. Det är viktigt..

Åter igen höjde jag ögonbrynet och kollade förbrylt och sa' - Du skojar va?!

Min mor log och sa någonting i stil med' - Det ingår i allmänvetandet.

Så där satt jag som ett fån och försökte förstå varför min mor ville tvinga mig att kolla på finklädda kungligheter som gick på en blå, utlagt matta, på en gata i Stockholm mot kyrkan, mitt i en VM-match. Jag satt kvar i cirkus tre minuter innan jag lite argt sa'
- Gud va tråkigt, jag går upp.

Och upp gick jag och fortsatte mitt VM-tittande.

Efter matchen gick jag dock ner glad och med tre poäng för Holland i bagaget, satte mig bredvid min bröllopstittande mor och kom perfekt tills dess den svenska kungafamiljen kom och "kyrk-cermonin" satte igång.

Igår var även jag kulturell.
(missade till och med en av tre vm-matcher!!!)

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0