Påskafton

Kl. 10:58
Påskafton. Jag smakade på två sillbitar förut till frukost. Jag försöker verkligen gilla det, men jag gör det inte. Har ätit de typ 8 gånger och tänker att det är väl något man vänjer sig vid. Men icke! Jag tycker inte om det.

För övrigt så är jag förbannat duktig nu för tiden. Jag pluggar körkort-teori minst en timma varje dag och lägger ner hela min själ på att verkligen lära mig vilken last mitt släp till min personbil får ha och hur fort en tung lastbil får köra på landsväg. Jag förstår fortfarande inte varför jag ska kunna det, men jag försöker trycka in det i alla fall. Nästa vecka ska jag ha gjort alla repetitioner som krävs av min körskola för att jag ska få boka uppkörningstid. Så japp, nästa vecka ska skiten bokas och jag ska klara det!

Sedan ska jag sno bilen av pappa så får han cykla till jobbet varje dag så jag får köra.
Det är så jävla värt!

En annan asvärd sak är att även om det är påsk så är det fortfarande en massa fotboll på lördagar. Och vad väntar inte klockan 13:45? Jo, seriens bästa och viktigaste match i Premier League: Man United - Chelsea.
Jag håller på mitt skadebedrabbade röd/svarta lag. Go the red devils!

Och faktum är att idag börjar damallsvenskan. Heja Koppabergs!
På 4an, klockan 16 visas Linköping - Koppabergs/Göteborg. Den ska ses.

Så en vanlig lördag, somvanligt. Med en glimt av utgång ikväll, förmodligen. Henkan här kommer vi! Men dess förinnan ska jag klara av nåra timmars teori till en bankande stereo av Social Distortion bredvid. Nu kör vi!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0