fjärilar i magen

Kl. 19:48
Det nalkades öis-premiär i måndags. Jag gick omkring och var nervös hela dagen. Eller inte nervös, mer spänd och förväntansfull. För inte nog med att det var premiär, jag skulle hålla ordning på 21 busiga små tjejer. Jag skulle få deras tjatiga munnar att vara tysta när de skulle lyssna. Men jag skulle också få se dom dra på sig världens vackraste ställ (tja.. i alla fall hälften av dom..) och jag skulle få se deras stora, stolta ögon när dom vandrade in till Björn Afzelius; sång för friheten, hand i hand med Sveriges finaste killar.

Det är bland det finaste jag sett. Jag var rörd och stolt så att jag rös i hela kroppen. Det är detta som får min vardag att ljusna. KSK's flickor födda 00 och 01, Örgryte Idrottsällskap och inte minst fotboll i all dess enkelhet.

Solen sken och mina tjejer var en flock uppspelta fotbollstokar när vi efter den fem minuter långa händelsen var inne i omklädningsrummet igen. En enorm upplevelse att se tjejerna så glada. Jag blir varm i kroppen när jag tänker på det!

Men matchen ja.. det gick väl inte riktigt som jag tänkt mig. Premiärnerver till tusen i rödblått. Usel plan. Dåliga domare och ett kasst motståndarlag. Skitdålig fotbollsmatch, men det gjorde ingenting. Klart att besvikelsen var stor, men lyckan över en bra dag, var större.

Tusen tack, tjejer - för att ni lyser stakare än något annat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0